2018. január 6., szombat

5.rész

Sziasztok! :)
Először is, Boldog Új Évet Mindenkinek immáron 2018-ban! Remélem mindenkinek jól telt a Szilvesztere, ki is pihentétek már, és gőzerővel újra a sulira, meg miegymásra koncentráltok. Amikor elkezdtem ezt az egész blogger dolgot álmomban sem gondoltam volna, hogy 2018-ban is itt rontom majd a levegőt, de úgy látszik ez a végzetem. 
Egy elég furcsa kéréssel/kérdéssel fordulnék most hozzátok abban a reményben, hogy tudtok nekem tanácsot adni. Nem titok, hogy idén, 5 év után véget érnek a tanulmányaim a középiskolában, és mint minden más értelmes embernek, nekem is azon pörög az agyam hónapok óta, hogy mit kezdjek a jövőmmel. Jobb ötlet híján azt már nagyjából behatároltam, hogy kommunikáció és média szakon akarnék kikötni, ha lehet, hogy később talán valami újságíró féleként keressem a kenyerem, de a konkrét egyetem miatt még mindig vannak bennem kérdőjelek. Tudom, hogy vannak köztetek egyetemisták, úgyhogy elsősorban őket szeretném nagyon megkérni, hogy ha tudnak, lássanak el néhány jó tanáccsal, ötlettel az ELTE-t és a Corvinust illetően. Magam sem tudom, hogy mit akarok tudni, leginkább csak azt, hogy mennyire nehéz ezeken a helyeken az élet, hogy bírná-e ezt egy magamfajta introextrovertált furcsaság, és mégis mennyi az esélye annak, hogy sikeres emberként élem majd a jövőm egy ilyen "büfészakos" diplomával, és néhány nyelvvizsgával a kezemben. Help, help, help! 
N.x

 

Louis Tomlinson 

- Anyuci? - férkőzik be a tudatalattimba a vékonyka gyerekhang, majd az ajtó halk nyikorgása.
Anyuci? Kábán, de mégis azonnal éberen pislogok fel, készen állva arra, hogy az ölembe vegyem Freddie-t és ismét megpróbáljam a tőlem telhető legkevésbé fájdalmas, mégis érthető módon elmagyarázni neki, hogy már csak ketten vagyunk, de az édesanyja vigyáz rá, bárhol is van. Ilyenkor mindig elkezd sírni, és a végén én is kiborulok, mert nem tudok segíteni rajta akárhogy is próbálkozok, és mert pontosan tudom hogy mit érez, azonban most nem ez a helyzet. Meglepődök, amikor Freddie helyett egy kislányt látok az ágyam előtt állni, ugyanakkor azonnal megnyugszom és a fáradtság is megpróbál újra fölém kerekedni. Ő is ugyanolyan meglepett néhány pillanatig, mint én, de ezt a kislányt nem olyan fából faragták, hogy megilletődjön, vagy megijedjen a váratlan szituációktól.
- Szia - mosolyodik el bájosan, bár egy ilyen bájos kis teremtés hogyan máshogyan tudna mosolyogni?
Rózsaszín, mintás kezeslábas pizsamát visel, és egy kis plüss medvét szorongat, ami a viseltességét tekintve biztos hogy nem tőlem van. Egyenes, világosbarna tincsei leomlanak a hátára és a vállára, miközben kíváncsi, nagyon is éber tekintettel fürkészi a szobámat és engem. Pont olyan, mint az édesanya.
- Szia - dörzsölöm meg az arcom - minden rendben?
- Éhes vagyok - közli, és közelebb lépdel, a szemével mindent jól megnéz, de nem nyúl semmihez. - Anyuci hol van?
- Biztos még alszik - dobom le magamról az összegyűrődött takarót, és azonnal zavarba is jövök, amikor a kíváncsi gyerekszemek elkezdik tanulmányozni a tetoválásokat a mellkasomon és a lábfejemen. Ennek a gyereknek nincs jelen az életében mindennaposan egy férfi, akit esetleg láthat alsónadrágban flangálni az otthonában, gondolkodnom kellett volna.
- Rajtad miért vannak rajzok? - kérdezi, míg én felállok, és előtúrok egy pólót és egy melegítőt a szekrényemből. 
- Jelentenek valamit számomra - mondom, miközben belebújok a nadrágomba - emlékek.
- És amikor fürdesz lejönnek? - kis híján elnevetem magam, de mentségemre szóljon hogy csak azért, mert annyira aranyos.
- Nem, szívem, ezek sosem fognak lejönni. Mit szeretnél reggelizni? - felé nyújtom a kezem, mégis meglepődök, amikor megfogja.
Cara bátor, bizalmas kislány, aki hamar összebarátkozik mindenkivel, aminek én örülök, mert igazán kínosan érezném magam, ha mondjuk félne tőlem, ugyanakkor ez nem biztos hogy olyan jó tulajdonság a játszótéren, idegen emberek között. 
- Tojást és pirítóst - gabonapehelyre számítottam de ez sem baj, sőt, akkor már annyit csinálok, hogy mindenkinek jusson. - Nagyon szépek ezek a kezeden - mondja, és miközben lefelé lépdelünk a lépcsőn az ujjacskáival megérinti a karomon azokat a mintákat, amiket elér.
- Köszönöm - mosolygok rá - vannak barátaim akiknek sokkal több ilyen van, majd megismered őket.
- Oké - hümmög beleegyezően - akkor ma nem mehetek oviba? 
- Nem, kicsim, most néhány napig nem.
- Anyu azt mondta hogy azért, mert te híres ember vagy - hátradöntött fejjel pislog fel rám és most úgy fürkész mintha próbálná eldönteni, hogy ez igaz-e.
- Igen, ez így van - simogatom meg a fejét, majd a konyhába érve felültetem a pultra - néhány rossz ember látott minket együtt a mamáddal, és most mindent tudni szeretnének rólatok.
Talán a "rossz ember" enyhe túlzás, de hogyan máshogy fejezhetném ki egy 4 éves gyerek számára azt, hogy azért borultak fel a mindennapjai, mert az egész világot most az édesanyja kiléte és az foglalkoztatja, hogy én mit láthatok benne? És hogy választ kapjanak ezekre a kérdésekre semmitől sem riadnak vissza.
- Ezért voltak olyan sokan az ovinál? - érdeklődik, miközben én a hűtőhöz sétálok és kiveszek egy doboz tojást, majd előhalászok egy serpenyőt és olajat.
- Igen - bólintok aprót - de ez nem fog örökké tartani, hamarosan hazamehettek és minden rendben lesz. 
- Nekem tetszik itt - válaszolja a lábait lóbálva, ezen a kijelentésen pedig igazán meglepődök.
- Tényleg?
- Tényleg - vonja meg a vállát, de közben nem néz rám, helyette a kezében szorongatott macival játszik - kedves vagy.
- Nos, te is kedves vagy - ütök bele néhány tojást a tepsibe és boldogan rámosolygok a kislányra.
- Kár, hogy nem leszel az apukám - jegyzi meg, mire belülről az ajkamba harapok. Sosem találkoztam még semmivel és senkivel, aki a kisgyerekeknél őszintébb és szókimondóbb lenne, de még olyan gyerekkel sem, aki hasonlítana Carára. Tudom, hogy nem kellene, mert valószínűleg fantasztikus élete van Townes mellett, de sajnálom ezt a kislányt, nagyon is.
- Biztos vagyok benne, hogy hamarosan lesz egy nagyon jó apukád, Cara - megsimogatom a kis kezét, amiben a mackóját szorongatja, majd megfordítom a tojásokat.
- Freddie-nek nincs anyukája? - kérdezi, én pedig egy pillanatra ledermedek.
- De, de igen, van - nyelek nagyot. Sosem esett még ennyire nehezemre megválaszolni ezt a kérdést, mert a felnőttek tapintatosak, ha tudni akarnak valamit, a gyerekek azonban nem, csak megkérdezik ami érdekli őket úgy, ahogy az megfogalmazódik bennük.
- És ő is itt lakik?
- Nem, szívem, Freddie anyukája nem lakik itt, ő... Ő a mennyországból vigyáz rá - fogalmazom meg olyan finoman, hogy Briana meghalt, amennyire csak tudom, ez a kislány azonban nagyon okos, és a tekintetéből látom, hogy átlát rajtam. Tudja, hogy ez mit jelent, és nem tesz fel több kérdést, hiába vannak még dolgok amik esetleg érdeklik, mert Townes valószínűleg megtanította neki, hogy a halál egy szomorú dolog, amiről nem beszélünk, ha nem muszáj. Most először látom rajta, hogy elszégyelli magát, lehajtja a fejét és nem néz rám, csak kissé idegesen gyűrögeti a játéka fülét.
- Semmi baj - hívom fel magamra a figyelmét azzal, hogy megsimogatom a fejét -  gyere, mindjárt kész a reggelid - leemelem a pultról és helyette az asztalhoz ültetem, majd bedobok két szelet kenyeret a pirítóba.
Freddie egyik mint
ás tányérjába szedek ki két tojást, majd az egyik kész pirítóst mellé teszem, és egy mintás műanyag  kés és villa kíséretében tálalom a hirtelen elcsendesedett kislány előtt a reggelijét.
- Köszönöm - markolja meg az evőeszközöket.
- Jó étvágyat - mosolygok rá, majd úgy döntök, vele együtt megreggelizek én is.
- Miért vagy híres ember? - bátorodik fel újra annyira, hogy folytassa a kérdezősködést, amikor letelepedek mellé.
- Szeretek énekelni - válaszolom, mielőtt a számba veszek egy darab tojást. - Hallottál már a One Directionről?
Néhány pillanatig gondolkozik, nem lepődnék meg ha azt mondaná, hogy nem, mivel már majdnem 3 éve szüneten vagyunk, és ő még nagyon kicsi, végül mégiscsak felismerés költözik a tekintetébe és nagyot bólint. - Én vagyok a banda egyik tagja - magam is meglepődök azon, hogy még mindig így magyarázom a kilétem, bár hogyan máshogyan is kellene, amikor egyetlen percre sem szűntem meg a 1D tagja lenni? Nem én akartam ezt a nyavalyás szünetet, én a legkevésbé sem akartam, harcoltam ellene, féltem tőle, aztán meg csak elfogadtam hogy a többiek döntöttek, és kissé belefáradtak abba a hajtásba ami a mi életformánkkal együtt járt. Belekezdtem a szólózásba, mert ők is mindannyian ezt csinálták, mert nekik ez még egy megvalósulatlan álmuk volt, de nekem nem, nekem nélkülük nem megy, és amíg csináltam közel sem élveztem annyira mint bármit a korábbi 5 évben. Most meg már nem is csinálok semmit, de azt senki nem veheti el tőlem, hogy egykor a világ legnagyobb fiúbandájának tagja voltam, és még most is az vagyok.
- Énekelsz majd nekem? - kérdezi oldalra döntött fejjel, egy falat pirítóst rágcsálva. - Azt a rakétás zenét.
- Persze - nevetgélek - ha szeretnéd még a barátaimat is elhívom.
- Oké - nyammog édesen, az asztal alatt a lábait lengetve.
Mióta felébresztett most először pillantok az órára, és elborzadok, amikor meglátom, hogy még alig néhány perccel múlt fél 7. Freddie általában háromnegyed 8 körül kel, durván fél óra alatt elkészülünk, az óvodába pedig néhány perc alatt odaérünk, úgyhogy több mint egy órám van még addig, amíg esetlegesen felkel, vagy ébresztenem kell. Az ő megszokott napirendjét nem boríthatja fel a kialakult helyzet, mert amire a fiamnak jelenleg szüksége van, az az állandóság, az, hogy minden nap oviba menjen, és gyerekek társaságában legyen, aztán a megszokott időpontban hazahozzam, és itthon aludjon egy kicsit, majd játsszunk. Mellesleg pedig az is feltűnő lenne, ha hirtelen nem csak Cara és Townes tűnnének el, hanem Freddie és én is, emberek közé kell majd mennem, beszólni 1-2 paparazzinak, hogy álljon le, és akkor eszükbe sem jut majd, hogy akiket keresnek épp nálam vannak.
- Mindig ilyen korán felkelsz? - érdeklődők újból, mert sokkal kellemesebb társaság Cara, mint a zavaros, kavargó gondolatok a fejemben.
- Igen - bólogat - anyu is.
- Gondolom - jegyzem meg, és közben mosoly bujkál a szám sarkában, mert Townes egyáltalán nem tűnik korán kelő típusnak, akkor már rég itt lenne, és nem én készítettem volna reggelit, hanem ő.
Csak gondolnom kell rá, és a lány levágtat a lépcsőn, legalább akkora hévvel, és olyan állapotban, mint akkor, amikor először ébredt itt, csak valahogy mégis idegesebben, aminek valószínűleg tudom az okát. Én is frászt kapnék, ha egy idegen házban reggel a gyerekem nem ott lenne, ahol este lefektettem.
- Mondtam - pillant rám Cara amolyan büszke "nekem volt igazam" módon, majd felderül az arca. - Szia Mami! - köszönti a lányt, aki most még saját magánál is fiatalabbnak néz ki, és pánikolás helyett már egyszerűen csak döbbenten bámul ránk, amit viszont egyáltalán nem tudok hova tenni.
- Sziasztok - lépdel közelebb, majd a lánya mellé érve lehajol, és puszit nyom a feje búbjára - jó reggelt, ti meg mit csináltok?
- Cara éhes volt, úgyhogy csináltam neki reggelit - harapok bele a pirítósomba, de közben akarva akaratlanul végigfuttatom rajta a tekintetem. Azt hiszem, már este is pizsamabán volt, de akkor nem figyeltem, hogy mit vásárolhatott neki Lou, most azonban szinte kiszúrják a szemeim a hosszú lábai, melyeket alig takar a kis mintás rövidnadrág, és az alakját látva nehezen hiszem el, hogy ez a lány valóban túl van egy terhességen. Persze, láttam már ilyet, Hollywoodban nem ritkák az olyan szuper nők, akik már a kórházból is úgy vonulnak ki, mintha a kifutón lennének, és Briana is közéjük tartozott, mert a szülés után még csak-csak látszódott valami, néhány héttel később azonban már nyoma sem volt annak, hogy egy Tomlinsont hordott a szíve alatt, de Townes nem egy amerikai álmot élő nő, aki speckó étrendeket tart és vigyáznak a gyerekére amíg ő a konditeremben kocog. Persze, ettől még lehet szép és csinos, az is, nagyon, nem is értem hogy miért ér meglepetésként, valószínűleg azért, mert nem is tudom mikor láttam utoljára ilyen közelről, ilyen kevés ruhában egy hús-vér nőt.
Szerencsére nem veszi észre, hogy bámulom, egyelőre túlságosan lefoglalja Cara, és a saját, számomra érthetetlen döbbenete.
- És téged ébresztett fel? - pislog meglepetten. - Miért nem szóltál nekem, Kicsim?
- Téged keresett - vágok közbe - de gondolom nem emlékezett rá, hogy melyik szobában vagy, úgyhogy hozzám jött be, de semmi gond, nagyon szívesen készítettem neki reggelit, gyere és ülj le te is, van még - azon kapom magam, hogy nagyon is reménykedek abban, hogy leül hozzánk és velünk reggelizik, mert a tegnapi közös vacsora is olyan jó élmény volt. Általában egyedül étkezek, vagy Freddie-vel, hónapok óta nem voltam mással egy asztalnál, pont ezért annyira jó volt tegnap, hogy az étkező igazán megtelt élettel, és egy kis ideig talán mindketten élveztük azt, hogy úgy vagyunk együtt, mintha egy család lennénk. Az más kérdés, hogy utána még nagyon sokáig járt az agyam olyasmiken mint, Eleanor és Briana, de akkor is jó volt, és szeretném megismételni addig ameddig lehet. Ha leül hozzánk, akkor rossz, gonosz apa leszek, és felébresztem Freddie-t is.
- Nos, köszönöm - mosolyog rám, és a tekintete is valódi hálát tükröz, főleg amikor rápillant a jóízűen falatozó kislányra. - Jól aludtál, Csillagom? - ezt a kérdést már nem nekem intézi, de miközben felteszi a konyhaszekrényhez sétál, és vesz magának egy tányért, nekem meg úgy felgyorsul erre a szívverésem, mint egy riadt madárkának, pedig csak örülök.
- Megyek, felébresztem a fiatal úrt - emelkedek fel a székről és közben magamban mosolygok, mert úgy tűnik, úgy fogunk reggelizni is, mint egy olyan család, amire annyira nagyon vágyok, még ha igazából közünk sincs semmi ilyesmihez. 

Townsend Campbell 


Amikor nem találom a helyén Carát szívbajt kapok, magam sem értem igazán hogy miért, mert tudom, hogy jó helyen vagyunk, de hát én ilyen vagyok, szóval ez csak a szokásos napi szívinfarktusok egyike, azonban arra nem számítok, ami a konyhában fogad. Azt tudom, hogy miért vagyok hajlamos a túlzott idegeskedésre ha a kislányomról van szó, de azt még én sem igazán tudom hova tenni, hogy miért lábadnak könnybe a szemeim, amikor meglátom őt és Louis-t, ahogy az asztalnál ülve békésen reggeliznek és beszélgetnek. Még soha egyetlen férfi sem gondoskodott a gyerekemről a saját apámon kívül, aki a nagypapája, szóval evidens, hogy törődik vele, úgyhogy inkább úgy mondom, hogy még egyetlen olyan férfi sem gondoskodott róla, aki korban közel áll hozzám, úgyhogy azonnal azt képzelem el, hogy mennyire más lenne mindkettőnk élete, ha volna benne egy ilyen kedves, törődő férfi, aki ugyanúgy foglalkozik az én gyerekemmel is, mint a sajátjával.
- Kérsz kakaót, kisbabám? - simítok el egy kósza kis tincset az arcából és közben boldogan mosolygok rá. A korán kelés egy olyan szokása, amiről képtelen vagyok leszoktatni, mégis most is friss és kipihent, a szemei pedig vidáman, érdeklődően csillognak. Idegesít, hogy kimarad az oviból, ahogy az is, hogy én pedig a munkából, az viszont boldogsággal tölt el, hogy a lányom számára látszólag ez egyáltalán nem baj, sőt, kifejezetten jól érzi magát.
Mivel épp rág, így nem szólal meg, csak nagyokat bólint az én okos kis tündérkém, amitől a szívemet elárasztja a büszkeség. Én nevelem ezt a gyereket, ezt a gyönyörű, okos, udvarias, illemtudó, egyszóval tökéletes kislányt, ráadásul egyedül, és úgy, hogy csak egy hülye kis fruska voltam amikor szültem.
Úgy döntök, a kakaókészítés mellett a kávékban való profizmusomat is megcsillogtatom, és a rendelésemre álló alapanyagok és eszközök segítségével készítek valami finomat Louisnak, hálából mindazért, amit értünk tesz. Nem ismerem a járást a konyhájában, hogy is ismerhetném, amikor mindössze másodjára vagyok itt? Úgyhogy elkezdem nyitogatni a szekrényeket, bár borzasztóan kellemetlenül érzem magam tőle még akkor is, ha ő maga mondta, hogy amíg itt vagyunk minden ugyanannyira az enyém is, mint az övé, és bármire van szükségem, nyugodtan vegyem el.
Persze, amikor megmutatta, hogy hol találom az alapvető dolgokat én azzal hecceltem, hogy hol tartja az aranyat, mert arra igazán szükségem lenne, de azért megtalálom a kakaóport és a bögréket is.
- Jó reggelt - összerezzenek, amikor nagy mosollyal az arcán, és az álmos Freddie-vel a karján belép, azonban az ijedtségemen nagyon gyorsan túllendülök, amikor meglátom a kócos, szőke kisfiút, aki laposakat pislogva, félálomban dől a mellkasára és a fél arcát eltakarja a cumija. Alapvetően nagyon nem helyeslem, ha egy gyerek sokáig cumizik, főleg nem úgy, hogy Carának is csak néhány hónapig volt rá szüksége, de egyrészt semmi közöm hozzá, hogy őt hogy neveli az édesapja, másrészt lelki okai is lehetnek annak, ha egy gyerek sokáig cumizik, és ez a kisfiú nem olyan rég veszítette el az anyukáját.
- Jó reggelt, szépfiú - árad szét széles mosoly az arcomon, és az egyik bögrét leteszem Cara elé, a másikat pedig oda, ahol Louis ült, mert látszólag Freddie egy ideig még nem mozdul el a karjai közül. Most nem annyira barátságos, mint tegnap, mert nyöszörögve elfordítja a fejét, mire Louis bocsánatkérő pillantást vet rám, én azonban csak mosolygok.
- Nézd, öcsi, Townes csinált neked kakaót - telepedik le a helyére és a kezébe veszi a bögrét, ami felé a kisfiú elkezd érdeklődést mutatni, majd az apró kezeibe fogja és a cumiját félretéve bele is kortyol.
- Nagyon finom, ugye? - kíséri figyelemmel Cara. - Anyuci csinálja a legjobb kakaókat - villantja rám a gyönyörű kis fogait egy kakaóbajusszal a szája fölött.
- Egyél szépen, te kis nyalizós - nyomok cuppanós puszit az arcára és letörlöm a száját, majd visszafordulok a kávéhoz. Bár közel sem olyan egyszerű konyhai körülmények között, profi felszerelés nélkül gőzölt tejet és latte-t készíteni, egy barista számára nincs lehetetlen, és végül kifejezetten elégedett vagyok, amikor a kávézóhoz képest nomád körülmények között elé helyezem a művem, rajta egy egészen helyes kis levelekhez hasonló mintával, és egy szívecskével.
- Hű - kereskednek el a szemei - ez az enyém?
- Aha - dőlök a pultnak, és belekortyolok a saját, egyszerű kis kávémba.
- Köszönöm - pislog nagyokat, és ámulva tanulmányozza. Nem tudom, említettem-e neki a munkám, valószínűleg igen, de lehet nem hitte rólam, hogy ilyesmiket is tudok, pedig nem bonyolult, és ez az alap ahhoz, hogy valaki jó barista legyen.
- Én köszönöm - foglalok helyet köztük, hogy nekilássak én is a reggelimnek, amit életemben talán először nem anya készített el nekem, vagy én saját magamnak. - Na, és mi a terv a mai napra? Karantén? Mert ha igen, csak szólok, hogy hosszútávon nagyon idegesítő vagyok, ha nincs semmi elfoglaltságom, szóval találj ki nekem valamit légyszíves.
- Mi az a karantén? Oda megyünk? - pislog nagyokat Cara.
- Nem, Baba, az azt jelenti, hogy itt maradunk - magyarázom gyorsan.
- Én szeretnék itt maradni - közli félig a bögréjébe mormolva, mire mindkettőnk ajka kicsit szélesebb mosolyra görbül.
- Freddie-t oviba viszem, utána pedig elintézek néhány dolgot és bevásárolni is illene elmennem, valószínűleg elütöm az időt addig amíg a nagyfiú óvodában van, viszont nektek tényleg itt kellene maradni - magyarázza, mire kissé elhúzom a szám, habár igazán nincs gondom ezzel, legalább minőségi időt tölthetek együtt a lányommal - kint a medencében meleg víz van, szóval esetleg fürödhettek, és lényegében azt csináltok amit csak szeretnétek.
Aprót bólintok, akármennyire is hihetetlen, vettem az adást azzal kapcsolatban, hogy jónéhány napig bújkálnunk kell, szóval fel sem vetem az ötletet, hogy esetleg vele tarthatnánk, vagy elmehetnék valahová Carával, mondjuk egy játszótérre. Reggeli közben Freddie-t figyelem, ahogy egyre jobban kinyílik, és újra társalogni kezd a lányommal és velem is, miközben a villáját marokra fogva habzsolja a reggelijét, Louis pedig mindeközben óvón, és büszkén figyeli. Kicsit olyan, mintha saját magamat nézném, főleg azért, mert a reggeli befejeztével szemtanúja lehetek annak, hogyan indulnak a reggeleik, és hogyan birkózik meg a gyereknevelés igazán női részeivel egy férfi, és a procedúra végére, mire indulniuk kell az oviba csak bámulok, mert az én lányom még mindig pizsamában flangál, a kávémat csak félig ittam meg, ellenben Freddie igazán helyes kis úriemberként áll készen az óvodára, és Louis is igazán kitett magáért. Eddig csak melegítőben láttam, amiből arra tudok következtetni, hogy ez az egyik kedvenc viselete, most azonban közel sem az van rajta, hanem egy szűkebb, fekete nadrág, és egy fehér póló valami mintával a közepén, és a haja is sokkal rendezettebb az eddig látott lezseren kócosnál. Szörnyen jól néz ki, annyira, hogy néhány pillanatig leplezetlenül bámulom, majd már-már elszégyellem magam azért, mert én még mindig úgy nézek ki, ahogy felkeltem az ágyból. Amikor belép a konyhába Freddie-vel a karján, nyomában Carával, minden eltűntnek hitt tinilány maradványom tócsává olvad, mert egyszeriben megtestesít mindent, amire az utóbbi 4 évben valaha is vágytam, és csak reménykedni tudok benne, hogy ez nem látszik a tekintetemen.
- Még nem adtam neked lakáskulcsot - nyújt felém egy kulcscsomót, rajta legalább 7 kulcscsal. - Van valami, amire még szükségetek van? Valami étel, amit szerettek? Cara?
- Én szeretem a tacot - közli azonnal a lányom, aki éppen azon fáradozik, hogy az ölembe üljön.
- Nem kell semmi, köszönjük - nevetek, és felveszem Carát, hogy aztán magam is felálljak, és elköszönjek a kisfiútól, aki egy játékautót babrál. - Érezd jól magad, nagyfiú - simogatom meg a puha, pufi kis arcát.
- Oké - hümmögi elmélyülten -  apu Cara is jön az oviba? - fordul a kérdésével az édesapja felé, úgyhogy ha ez lehetséges kicsit még jobban tócsává válok, de ennek most Freddie az oka, és az, hogy mennyire nagyon aranyos.
- Nem, Kicsim, de itthon lesz amikor visszajövünk - nyom puszit az arcára, majd felém fordul, hogy elköszönjenek. - Vigyázz a házra, hercegnő - érinti a mutatóujját Cara pisze orrához - és az anyukádra is.
- Én mindig vigyázok anyucira - húzza ki magát büszkén, mire mindketten nevetni kezdünk.
- Sietek vissza - pillant rám - ne engedj be senkit, oké? Aki bejöhet, annak van kulcsa.
- Szóval számítsak arra, hogy fél Hollywood meglátogat az elkövetkezendő 4 órában?
- Még az is lehet - rázza meg a fejét, majd elköszön, és búcsúzásképp kissé esetlenül végigsimít a karomon.
Amikor kilépnek az ajtón késztetést érzek arra, hogy a legközelebbi ablakhoz lépjek, és Carával a karomon nézzem, ahogy kihajtanak a garázsból és elmennek. Különös érzés, mintha máris hiányoznának, és ismét olyan gondolatok forognak a fejemben, hogy ilyen lenne egy átlagos reggel, ha volna egy társam, valaki, aki hasonló hozzá.

10 megjegyzés:

  1. Szia!

    Először is engedd meg, hogy elmondjam, imádom a blogjaidat. Tehetséges vagy, ez tiszta sor, viszont van valami különleges abban, ahogyan írsz, valami plusz, ami megfogja az embert. Talán az, hogy beleteszed a szívedet is, nem csak a szavakat.

    Másodszor pedig szeretnélek biztatni a kommunikáció szakra. Harmadéves vagyok a Pázmányon az említett "büfészakon"(tévedés, hogy vallálos, azt mondanám, csak nevében katolikus, mert az egyház támogatja...ellenben nem nagyon hallani a politikáról). Tudod mi mit szoktunk mondani erre? Azért büfészak, mert sokat kávézunk ;) Csodálatos tanáraink vannak, akik nem csak tanítanak, hanem tényleg érdekli őket a sorsunk és a legjobb helyekre segítenek bejutni. Egyszer egy kedves tanárom azt mondta, hogy ez az egyik leggyorsabban fejlődő ágazat, ahol naponta vannak új, szuper munkahelyek és azért terjeszrik el, hogy ezzel nem lehet semmit kezdeni, mert fél az állam, hiszen a médiának akkora hatalma van az emberek felett, ami ha jó szakember kezébe kerül, birodalmakat dönthet meg. Kizárólag annak nem válik be, aki nem ért ehhez, nem tudja összerakni az összefüggéseket.
    Volt szerencsém Osztovics Ágnesnél írástechnikát tanulni, aki elég komoly név az újságíró szakmában és szívesen segített volna az utam egyengetésében, ha én az újságírást választom, de a PR mellett ez jelenleg a második szakirányom. Én a helyedben megfontolnám a Pázmányt, nem csak az ELTE és a Corvinus létezik, kis egyetemnek tűnik, de a végzett hallgatóktól tudod milyen visszajelzést kapunk? Van olyan jó a diplománk, mint más, nagyobb egyetemeké, ha nem jobb... Nézd csak meg a HVG tavalyi rangsorát, a BTK igen előkelő helyen szerepel :) Gyere el a nyílt napra, hidd el, hogy hamar megtalálod a helyed nálunk. Rengeteg program van, amit évközben szervez a HÖK, de ha nem akarsz részt venni ilyenekben, az sem baj, én sem szoktam, amikor el akarok vonulni az emberek elől, és mégis sokszor a társaság középpontja vagyok.

    Gondold át, hogy el akarsz tűnni a tömegben a nagy létszámú egyetemen és inkább elméletet tanulnál vagy inkább gyakorlatot szeretnél elsajátítani kevés létszámú csapatban, ahol az évek alatt egy saját kis család része leszel. :)

    Remélem segítettem. További sok sikert kívánok neked és sikeres felvételit!

    Továbbra is hűséges olvasód,
    Merci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Nagyon-nagyon szépen köszönöm mindazt, amit mondtál az írásomról, és az egyetemről is. Nem írtam, de a felmerülő lehetőségeim között ez a suli is ott van, csupán amikor a rész elejéhez írtam siettem, és ez valahogy lemaradt.
      Korábban is mondták már többen, hogy fontoljam meg nagyon a Pázmányt, mert jó, van is ott ismerősöm, aki szintén ajánlotta, de az igazán nagy lelkesedést te hoztad meg hozzá. Tegnap voltam a Corvinus nyílt napján és nem tetszett, sem az a vonal, amit az az egyetem és szak képvisel, sem pedig a rengeteg ember, az óriási előadók és a személytelenség. Rettentően butának éreztem magam, egy senkinek, akinek a nevét sosem fogják tudni a tanárok, de még a diáktársak sem. Ott leszek a Pázmány budapesti nyílt napján, és ha tetszik - márpedig a leírásod alapján tetszeni fog - akkor az első helyen fogom megjelölni.
      Köszönöm, hogy írtál és biztatsz, ez óriási segítséget nyújt a választásban!

      N.x

      Törlés
  2. Drága Nessa!

    Először is a részhez szeretnék fűzni pár szót. Eddig az összes blogodat végigkövettem, olvastam, némelyiket többször is, nem is tudom már hányszor..de ez most valamiért más. Mindegyiket imádtam, imádom, de most először érzem azt, hogy függő vagyok, és nem bírom ki azt az egy hetet, míg a következő rész megérkezik.
    Az összes karakteredet imádom, Cara annyira cuki és kis cserfes, hogy meg tudnám zabálni, a két főszereplőnk meg áááh. ♥ Nem fokozom tovább, úgyis csak ismételni tudnám magam, de azt tudd, hogy nálam ez viszi a pálmát :D

    A másik dolog, amivel kapcsolatban csak annyit tudok segíteni, hogy leírom az én tapasztalataimat, sajnos a kommunikáció, média szakról nincs túl sok tapasztalatom,de az egyetemről igen..és mint általad nevezett "büfészakról". Igen, az én szakom valóban az, ugyanis sokra nem fogok menni a diplomával, de egy kommunikáció igen hasznos is lehet még, azzal igencsak sok területen lehet elhelyezkedni.
    Én is BTK-s vagyok, bár jelenleg alig várom, hogy megszabaduljak arról a helyről, ami tönkretesz, de ez csak az én egyetememre vonatkozik. Az ELTE-ről sok jót hallottam, csak úgy mint az előző kommentben említett PPKE-ről.
    Bárhogy is döntesz, a lényeg úgy is az, hogy szeresd amit tanulsz!
    Sok sikert kívánok és sikeres felvételit, bár tudom, hogy te úgy is a maxot hozod ki magadból!

    Ölellek! ♥♥
    Sophie

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Sophie-m!

      Nagyon köszönöm, olyan jó hallani, hogy így mindössze 5 rész után is ennyire tetszik!

      Hű, hát remélem, hogy akármit is választok nem fogom azt mondani róla később, hogy tönkretesz, sajnálom, hogy neked így alakult.
      Köszönöm szépen, valóban igyekszem a legtöbbet kihozni magamból!
      <3

      N.x

      Törlés
  3. Drága Nessa!

    A rész mint mindig, elképesztő volt, egyszerűen csak faltam a sorokat, és akármennyire is hosszú volt, úgy éreztem, mintha egy szempillantás alatt véget ért volna. Kezdem végre látni a biztató jeleket, nagyon remélem, hogy Louis és Townes összejönnek majd, annyira nagy szükségük lenne egymásra és rettenetesen összeillenek már abból is, amit eddig láttam. Szerintem különösen jó dolog hogy két szemszögből írod, belepillantani Louis és Townes életébe és nézőpontjaiba sokkal jobbá teszi az egész történetet, és csak az előttem szólókat tudom ismételni, mikor azt mondom, hogy van ebben a történetben valami különleges, ami megfogja és magával ragadja az embert, amitől annyira várja az új részt, hogy alig bír magával.

    (Ja és: nagyon nagyon remélem, hogy fél Hollywood befut a lakásba, alig várom hogy a srácokat is megmutasd nekünk!! :D)

    A kommunikációval kapcsolatban nem tudok sokat mondani, én ugyan szeptemberben kezdtem de pedagógiai karon vagyok és egy kisebb vidéki egyetemen, ami nekem sokkal jobban tetszik, mint ezek a hatalmas létszámú egyetemek.
    Az egyetemekkel kapcsolatban úgy általában: attól függ, hogy milyen a személyiséged, és mit szeretnél megtenni hogy elérd a célod, na meg hogy ha külföld felé kacsintgatsz, akkor az adott országokban melyik magyar egyetemet ismerik és fogadják el.

    Sajnos több tippet nem tudok adni, még saját magamnak is évekbe telt eldöntenem, hogy mit is szeretnék csinálni.. De nagyon remélem, hogy te hamarosan megtalálod amit igazán szeretnél csinálni! :)

    Üdv: Beatles_Lány

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Nagyon örülök hogy tetszett, és tetszik, még ennyi év után sem tudom megszokni, hogy néha ennyire lelkesek vagytok valami olyan iránt, amit én hozok létre.

      Tegnap voltam a Corvinus nyílt napján és arra már én is rájöttem, hogy nagyon nem tetszik a hatalmas létszám, úgyhogy mostantól kezdve én is tudatosan a kisebb egyetemek közül fogok válogatni, bár Budapesthez mindenképp ragaszkodok, és nagyon is kacsintgatok külföld felé.
      Köszönöm, hogy írtál! <3

      N.x

      Törlés
  4. Drága Nessám!

    Hihetetlen, mennyire aranyos, figyelmes, kedves, vicces és törődő egyszerre Louis, Cara pedig a legbűbájosabb kis teremtmény a világon. Esküszöm, olvadozom ettől a párostól, és irigylem Townest, amiért nem esett össze, ájult el, és zakkant meg ekkora mennyiségű cukiságtól éhgyomorra. Baromira várom már a folytatást, és habár tudom jól, csak szombaton érkezik, én már most nagyon izgulok, és el sem hiszed, mennyire imádom ezt a blogod.
    Annyira más, annyira szép, annyira új, annyira csodálatos, hogy tényleg komoly elvonási tüneteim vannak, pláne most, hogy hirtelen rengeteg szabadidőm lett és máson sem jár az eszem, mint azon, hogy vajon mi fog történni ez után, és Toto hogy fog viselkedni a "karantén" alatt.
    Egyszóval imádom, de gondolom a fent említettek alapjan rájöttél.

    Ami pedig a továbbtanulást illeti, sokat én sem tudok a média-kommunikációról, egy valamit azonban véss az eszedbe: az nem büfészak! Nekem csak közvetett kapcsolatom van ezzel a szakkal, de hidd el, komoly munka áll egy-egy félév mögött, és tengernyi lehetőség áll előtted!
    A hatalmas egyetemeket én sem preferálom, és ha neked nem az áll az első helyen, hogy valami ősiskolában diplomázz le, ne haragudj, de én is lebeszélnélek róla. Kis létszámú, gyakorlatorientált egyetemre járok én is, és teljes mértékben meg vagyok elégedve vele. Nem csak e-mailen keresztül tudsz beszelni a tanáraiddal, hanem face to face is, ami sokkal kényelmesebb, és nem utolsó sorban előbb is kapsz segítséget. Ne mondom, hogy mindig jó dolog, de sajnos az egyetemen sokminden nem jó.
    Hidd el, neked van leginkább helyed a felsőoktatásban, mert szorgalmas, intelligens, kitartó és kellő mértékben celtudatos vagy. És a "néhány nyelvvizsga" abszolút nem lebecsülendő, sőt! De érdemes ellátogatni néhány nyílt napra és természetesen az Edukációra—minél több emberrel beszélsz, annál jobban kirajzolódik majd előtted az egész, és hihetetlen mértékben megkönnyítik a dolgod az ottani diákok.

    Én baromi büszke vagyok rád, és biztos vagyok benne, bárhogy is döntesz, az jó lesz. Én kívánom, hogy a számodra lehető legjobb helyre jelentkezz és juss be, használd ki az összes külföldi ösztöndíjat, és érezd magad nagyon, nagyon jól!

    🖤🖤

    xx Lu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lucus!

      Neked is csak ugyanazt tudom mondani amit a többieknek, köszönöm, és rettenetesen boldoggá tesz, hogy tetszik amit csinálok! <3
      Az utóbbi napokban te vagy az egyik legnagyobb segítségem kezdve azzal, hogy ezt leírtad, és hogy tegnap írtál egy maroknyi egyetemet, ahol elvileg jó ez a szak. Mint azt már mondtam, tegnap rájöttem arra, hogy nekem sem jönnek be ezek az óriási egyetemek, és a te, valamint mások véleményét hallva a kisebb iskolákról egyre inkább csalogatnak engem is.
      Nagyon köszönöm, ennek az egész hülyeségnek a közepén nagyon szükségem van az efféle biztatásokra, mert néha egyszerűen elkap az ideg és kijelentem, hogy nem is megyek sehová, nincs szükségem diplomára, nem akarok egyetemista lenni, holott valószínűleg én csalódnék a legnagyobbat magamban, ha ezt az "akadályt" nem ugranám meg.

      Köszönöm, köszönöm, köszönöm,az egészben azt várom a legjobban, hogy végre ne csak olyan ritkán találkozzunk, ahogy mostanság.

      <3 <3

      Törlés
  5. Szia!

    Bár régóta olvasom a történeteidet eddig még sosem szóltam hozzá, most mégis úgy érzem, hogy eljött ennek is az ideje. :) Eddig az összes történeted közül ez lett a leghamarabb kedvencem, minden egyes részét háromszor-négyszer olvastam újra - pedig még nagyon az elején jár a sztori.

    Most mégis inkább a továbbtanulás kapcsán döntöttem úgy, hogy írok neked. Magához a média-kommunikáció szakhoz mérnökként nem sokat tudok hozzáfűzni, de mivel egyetemen tanítok úgy érzem a felsőoktatással képben vagyok. Az első ami megragadta a figyelmem, hogy azt írtad: jobb ötlet híján - emiatt kicsit úgy érzem te magad is bizonytalan vagy abban, hogy ezt szeretnéd-e csinálni. Persze lehet rossz a megérzésem... :) Annak idején én magam sem tudtam mit szeretnék kezdeni az életemmel, de volt egy pályaválasztási teszt, amit egy próbát megér alapon kitöltöttem és elsőre megtaláltam a nekem való pályát. Ma már rengeteg ilyen online teszt van (például a felvi honlapján is), ha egy picit is bizonytalan vagy a döntésedben tölts ki néhányat közülük, nincs veszteni valód.

    Az egyetemekkel kapcsolatban csak megerősíteni tudom az előttem szólók véleményét: sokkal jobb egy kisebb létszámú, hallgató barátabb intézményt választani. Nem mindegy, hogy a tanulmányi osztályra csak előzetes bejelentkezéssel lehet bejutni és fogalmuk sincs ki vagy, vagy név szerint ismernek és fogadóidőben bármikor bemehetsz. Ugyanez igaz az oktatókra is, de a csoport létszáma sem mindegy. Kisebb létszámú évfolyamoknál nagyobb az összetartás, hamarabb kialakulnak olyan csoportok, akik jól együtt tudnak dolgozni és segítik egymást.

    Ha megtalálod a számodra ideális pályát ott elég hamar találsz majd hozzád hasonlóan gondolkodó embereket, vagy éppen olyanokat, akik teljesen az ellentettjeid és mégis jól kiegészítitek egymást - engem egy ilyen személyhez fűz 13 éves barátság az egyetemnek köszönhetően.

    Amik még segíthetnek a döntésben az az Edukáció kiállítás és a nyílt napok. Edukáción az összes szóba jöhető egyetemmel találkozhatsz, és bár a stand felépítése is sokat elárul, mégis inkább a kint lévő hallgatók véleménye alapján kaphatsz reálisabb képet, érdemes velük beszélgetni kicsit. Ha konkrétabb elképzeléseid vannak akkor az adott iskola nyílt napjára mindenképp menj el, ott rengeteg minden kiderül. Én a nyílt nap alapján utasítottam el élből egy patinás egyetemet és döntöttem úgy, hogy mindegy milyen szakon, de egy kisebb, hallgató barátabb egyetemen szeretnék tanulni - és ezt olyannyira nem bántam meg, hogy azóta az alma mater lett a munkahelyem.

    Egy egyetem teljesen más mint a középiskola, kezdve az órabeosztással, a számonkérésekkel, nagyjából mindennel. Az első év talán a legnehezebb, mire az ember alkalmazkodik az új rendszerhez, az időnként feszítettebb tempóhoz, de ha valaki igazán akarja és komolyan gondolja ez egyáltalán nem teljesíthetetlen. Azt nem szabad elfelejteni, hogy lehet bármilyen nehéz vagy lehetsz bármilyen fáradt, sosem szabad feladni. :)

    Kitartás, és remélem megtalálod álmaid hivatását!

    Réka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Réka!

      Köszönöm szépen!

      Hű, álmaimban sem gondoltam volna, amikor segítséget kértem tőletek, hogy valaki olyan is fog írni, aki pont a másik oldalon lenne, velem szemben, és nem mellettem.
      Én akárhány pályaválasztási tesztet töltök ki mindegyik azt közli velem, amit már amúgy is tudok magamról, hogy művész típusú ember vagyok. Igazából nekem nincs gondom ezzel a szakkal, évekig fontolgattam mást is, turizmust és anglisztikát, de valahogy mindig visszakanyarodtam ehhez, mert írni akarok, ennyit tudok, írni, utazni, megosztani másokkal az élményeim, belevonni őket, az egyetlen ami miatt néha elbizonytalanodom az az, hogy néhányan mennyire negatív megnyilatkoztatásokat tesznek a kommunikáció és médiát illetően. Az olyasmire gondolok, hogy "büfészak", nem lesz munkám, a diplomát lehúzhatom a wc-n, és simán elvégzem az ELTE szép zöld gyepén heverészve is, a legdurvább viszont mégiscsak talán az volt, hogy feljebb lépdelni a ranglétrán ezen a pályán csak úgy lehet, ha elég készséges vagyok bizonyos dolgokat illetően. Én tudom magamról, hogy ezt akarom csinálni, valószínűleg szeretném is a munkámat, ha az olyan lenne, ahogy én elképzelem, és egyáltalán nincs más választási lehetőségem, mivel az összes többi szakban csak azt látom, hogy én ezt unnám, nincs agyam hozzá, nem tetszik.
      Edukáción 2 évvel ezelőtt már voltam, és tegnap ellátogattam a Corvinus nyílt napjára, melynek köszönhetően én is rájöttem arra, hogy sajnos nem ez lesz a nekem megfelelő suli, mi több, alig vártam, hogy elmenjünk és többet a közelébe se kelljen néznem.
      Mindenképp ellátogatok majd még néhányra, amiket fontolgatok, mert borzasztó lenne ha jelentkeznék valahová, felvennének, és ott szembesülnék azzal, hogy nem is azt tanítják, amit én tanulni akarok. Sajnos a Corvinussal így jártam volna.

      Nagyon szépen köszönöm!

      N.x

      Törlés

Sziasztok! Hetek óta húzom ezt a bejegyzést, nem azért, mert elfelejtettem, hanem mert hogy őszinte legyek talán azt vártam, hogy valamik...